تاریخچه سئو (سئو چگونه به وجود آمد؟)
سئو یا SEO مخفف عبارتSearch Engine Optimizationبمعنای بهینه سازی موتور های جستجو می باشد. بدین معنا که سایت باید براساس الگوریتم ها و پارامتر های تعیین شده از سوی موتور های جستجو عمل کنند. هدف سئو کمک به سایت ها در به دست آوردن جایگاه بالا و رسیدن بصفحه اول در نتایج جستجو توسط کاربران می باشد.
تاریخچه سئو
تاریخچه سئو به دهه1990برمی گردد. زمانی که موتور های جستجو جای خود را در میان مردم باز کردند.
در آن زمان محبوب ترین موتور های جستجو عبارت بودند از Infoseek، Alta Vista وYahoo، اما با توسعه فناوری، موتور جستجو های جدید تری وارد بازار اینترنت شد که از پارامتر های پیچیده تر استفاده می کردند.
تاریخچه سئو را میتوان بطور مختصر بشکل زیر بیان کرد:
- یاهووب در سال1995اولین اصول سئو را راه اندازی کرد.
- گوگل در1988راه اندازی شد، که به تبع آن اصول جدید سئو را تعیین نمود.
- موتور جستجوی یاهو در سال2000الگوریتم آلتاویستا را رها کرده و بجای آن از الگوریتم گوگل تبعیت نمود.
- در سال2001رتبه صفحات وبسایت ها از طریق منوی ابزار نشان داده شد.
- در سال2005یک الگوریتم جدید بنام تگNoFollowمعرفی شد.
- در سال2009گوگل پارامتر کافئین را معرفی کرد که نقش اصلی را در سئو(SEO)ایفا می کند.
- در سال2011پارامتر پاندا ایجاد شد که گامی اساسی در تاریخ سئو(SEO)محسوب می گردد.
- در آپریل2012الگوریتم پنگوئن نیز بمجموعه اصول سئو اضافه گردید.
- در سپتامبر2012ای ام دی ( تطابق دقیق بادامنه) ایجاد گردید.
- و سرانجام در اکتبر2012، ۶۵بسته اجرایی به پارامتر های سئو اضافه گردید.
عمر سئو در اینترنت به زمانی برمی گردد که موتورهای جستجو میان مردم جای خود را باز کرده بود.
در آن زمان وبمسترها و مدیران سایتهای بزرگ از اهمیت بازدیدکننده ها و فلسفه ی وجود جستجوگر ها آگاه شدند.
در ابتدای امر وبمسترهای باید سایت ها و صفحات خود را به موتورهای جستجوگر معرفی و ثبت می کردند.
پیشرفت موتورهای جستجو را می توان سرآغاز تحول در طراحی وبسایت دانست.